lördag 21 november 2009

Promenadväder

Äntligen lyckades solen leta sig igenom det tjocka molntäcke vi haft de sista 2 veckorna. Och genast infinner sig den där känslan att nu vill jag ta itu med något. I går blev det sorkjakt och bullbak och idag blev det en tur i trädgården. Bära bort vissna krukväxter...som stått ute i regnat flera veckor..plantera enarna i större krukor som ska stå vid ingången och så till slut en härlig promenad på eftermiddagen. Vi tog vägen över campingplatsen Prången. Jag blev förvånad av hur många som vintercampar. Några hade också fått upp sina julljusstakar i vinterförtälten. Det slog mig att de flesta numera hade dessa vinterförtält, både små och större, samt att många tillbringade helgen i husvagnen. Vi såg också att många hade fixat till stabilare tak än de som är på sommar- förtälten. Och det kan nog behövas om det blir snö. Ganska mysigt kan jag tänka mig, ungefär detsamma som i husbilen, med den skillnaden att vi byter nattplats oftare. Promenaden var härlig och vi tjuvstartade med lite glögg när vi kom hem. Temperaturen någonstans mellan 8-10 plussgrader.

2 kommentarer:

  1. Jag tycker att du har tagit itu med massor, bara sen jag åkte har du ju både putsat koppar, gjort rent kristallkronan och stöpt ljus! Och alla 3 är stora jobb.

    SvaraRadera