onsdag 11 november 2009

Promenaden

Nu har jag testat skorna. När jag väl hade fått dom på mig så kändes det som att sitta i en gungstol, ni vet man gungar utan att tänka på det, lika dant med skorna kunde inte stå stilla utan vägde hela tiden fram och bakåt. Med stavar i händerna ...för säkerhets skull...så travade... eller... "gungade" jag iväg. Lite konstigt kändes det allt. Efter ca en kvart började det krypa i vänster fot, ungefär som när den har somnat, men det gick att rätta till, för jag hade nog snörat åt för hårt. Alla nya skor brukar göra ont i mina hälar...jag har lite för kort häl tror jag...men plåster brukar ju hjälpa, så jag hade förberett mig. Ja dessa skor var inget undantag, och rekomendationerna om ca 15 - 30 min att börja med, var helt rätt. Nu ska jag invänta den ev träningsvärk, som det står i häftet att jag ska få.Ska bli spännande att se hur det "går" framöver. I dag har det också varit bullbak, något som jag har blivit allt sämre på, ja det vill säga tiden räcker inte till. Kan någon pensionär förstå det??!! Jag om någon borde ha all tid i världen för detta. Tänker tillbaka på den tiden när jag hade dagbarn, då bakade jag bullar och rågbröd två gånger i veckan... med 7 dagbarn. Men då fanns det inte datorer, som tar en massa tid. Inget ont om dessa datorer och internet, dom har ju tillfört så mycket nytt i vårat liv, som t ex alla olika husbilsforum, facebook, tidningar, söka klasskamrater, boka resor, leta information om allt.. ja det är helt fantastiskt så bra det är. Kanske lika fantastiskt som när den första glödlampan kom eller telefonen eller flygplanet osv...ja vem vet vad nästa innepryl blir?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar