tisdag 24 november 2009

Matlagning och ...bacon

I dag har här lagats mat, vi ska ju ut med Pensionärsvillan nu till helgen. Och eftersom vi kvinnor också vill ha lite semester så förbereder vi allt hemma. Grillade Kycklinglår med ris och Fläskkarréstek med potatisgratäng stod på min lista. Och på Expressens sida om mat hittade jag en Apelsin och saffranskaka, som passar bra till 1:advent. När jag höll på med detta så började mina tankar också gå i frukostbanor, ägg och bacon är ju gott när man är ute med bilen och man kanske måste äta en rejäl frukost. Här kom jag att tänka på det baconpaket, som min syster hade med sig från USA. I det landet har man alltid varit lite före sin tid och där har man färdig stekt bacon i vacumförpackning. Tänk så bra att ha med i husbilen, inget stekflott och inget matos, bara värma lätt i gasolugnen eller i stekpannan. Kan det vara enklare?

2 kommentarer:

  1. Nu har du nåt att sätta på önskelistan tills jag kommer hem i mars

    SvaraRadera
  2. Och så vill jag ha receptet på apelsin och saffranskakan, det lät jättegott och jag ska vidarebefodra till vår bagare Rita som alltid tittar efter nya recept.

    SvaraRadera