måndag 16 november 2009

Kristallkronor

Undras om det är modernt idag att ha en kristallkrona? Jag har i alla fall en och ibland måste den putsas, prisma för prisma, när jag gjode detta började jag fundera? Hur gör dom på Stockholms slott och alla andra ställen där dom har kristallkronor? För det finns ju en hel del kristallkronor runt om i vårt land. Tar det flera dagar? Jag vet ju vilken tid det tog för mig och min krona är inte stor. Putsar dom också prisma för prisma? Och på slottet är det ju ganska högt i tak, där måste det ju till stegar eller plockar dom ner kronorna? Har dom något specialmedel? Ja frågorna var många som dök upp i mitt huvud. En gång köpte jag ett medel som bara skulle sprutas på och all smuts skulle rinna av... enligt reklamen ja, men i verkligheten...nej. Det går lika bra med fönsterputs. Nu får gärna solen lysa, så min kristallkrona kan få gnistra i ljuset.

1 kommentar:

  1. Det var ju en intressant fråga, undrar om nån på slottet läser din blogg så vi kan få ett svar.

    SvaraRadera