tisdag 11 oktober 2016

Easy Go + Brobizz och höstklippning

Nu är den beställd Easy Go + Brobizz. Vi hade Brobizz tidigare, men inte kombinerad med Easy Go. 
Man vet ju inte om vi kommer in i Österrike, men om vi skulle ta den vägen ner, så är det ju bra att ha den med. I Österrike får vi inte köra med vår husbil, som är över 3,500 kg, på motorvägarna. Nu är det ju inte så ofta vi åker på betalvägar, men man vet aldrig....skulle det snöa så tar vi nog hellre en större väg över alperna.


I övrigt fortsätter vi med att "hösta". I år kom Ingemar på att köpa en kula till åkgräsklipparen och koppla på båtvagnen för att dra upp de tunga bryggorna. Och det var ju inga problem nu när vattnet är så lågt. 
Sparar mycket för ryggarna och gick hur smidigt som helst :)


Själv har jag ägnat mig att klippa ner pelargonerna, som fortfarande blommar ordentligt, och ställa in dem i källaren. 


Ingemar har också klippt alla häckar så nu ser det riktigt prydligt ut.
Trots att jag inte har utbildning utan är självlärd så litar barn och barnbarn på att jag kan fixa håret på dem :) 
Idag kom äldsta barnbarnet Roger med familj på besök och Roger ville ha en klippning, tyvärr så glömde vi fota den nya frisyren, men han blev visst nöjd med den. Tur för mig...haha.
Nu har det blivit betydligt kallare ute endast +7 gr, då känns längtan ner mot värmen desto mer. 
Gissa om jag har börjat nedräkningen till vår avresa :)




9 kommentarer:

  1. Förstår att du längtar till värmen, vem gör inte det? Men hösten i år har varit härlig så man dkall inte klaga.men nu går det gärna bli vår igen 😉

    SvaraRadera
  2. Förstår att du räknar nedåt, vi har mycket arbete kvar innan det är vår tur.
    Kram till er ☺

    SvaraRadera
  3. Det var jätte smidigt med Go box plus ...som vi knytt ihop med tillsammans med Öresundsbron. Smidigt att slippa ha pengar framme utan det dras från kontot direkt:) Planeringen o fixa allt är en del av det roliga innan resan :) Kram

    SvaraRadera
  4. Skulle vi dra söder ut en vacker dag, skulle jag nog vänta till efter nyår. Det är fortfarande spännande med julen och allt ståhej. Hoppas du skriver mera om Easy Go. Det känner jag inte till. Vi önskar er trevlig resa när ni dragit upp ankaret.

    SvaraRadera
  5. Förstår att ni längtar iväg nu när hösten med de kyliga nätterna kommer. Visst är det lite pyssel att göra i trädgården innan man ger sig iväg. Man vill ju att det ska vara vinterfixat.
    Ang bergen i Österrike kan ni även åka biltåget genom berget som vi gjorde.
    Kram

    SvaraRadera
  6. Mina ägare hade Easy Go+ på vår resa i somras. Väldigt smidigt och den är ju kopplad till ägarnas betalkort så det piper till med jämna mellanrum när jag åkte på betalvägarna. Den kostar ju heller inget att införskaffa eller inneha

    SvaraRadera
  7. Förstår att ni längtar! Easy Go+ ska ju vara mycket smidigt, har jag hört. Hoppas det funkar som det ska
    Kram

    SvaraRadera
  8. Ni har mycket att fixa, men fint blir det!

    SvaraRadera